Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

neděle

Cesta do říše pohádek

Flavia Bujor
Kameny osudu
Kameny osuduTak a je tu další kniha na přání. Tentokrát jsem se rozhodla splnit přání Lucky, kterou jsem poznala celkem nedávno. Knihu mi nabídla do mého seznamu knih na přání, za což jsem byla ráda. Když jsem knihu otevřela, tak jsem si říkala, co to bude zač a měla jsem k ní rozporuplný postoj. Nakonec jsem byla ráda, že jsem si ji přečetla. Více se dočtete níže.

Děj knihy: Kniha pojednává o třech dívkách, které mají pomocí kouzelných kamenů zajistit ochranu a vítězství dobra nad zlem. Do cesty se jim dostávají různá stvoření, která jim hází v jejich cestě kameny pod nohy a snaží se jejich cíl zhatit. Na cestě za cílem se setkávají s různými lidmi a tajemnými postavami, které se jim snaží pomoci a nestvůry zahnat. Dojdou až ke svému cíli a vyhraje dobro bitvu nad zlem? To vše se můžete dočíst v této knížce.

Co se mi na knize líbilo? Kniha má celkem svižný děj, který je vyprávěn ze tří pohledů. Jeden pohled patří dívkám, jeden patří hochovi, který má vést vojsko dobra a třetí patří dívce, která leží v Paříži v nemocnici. Velice musím ocenit to, jak čtrnáctiletá autorka bojovala s prolínáním dějových linií, i když se jí to v případě pacientky v Paříži moc nevedlo. To je však jen malá chybička a s ohledem na věk autorky se dá vzít v potaz. Dále se mi líbilo to, že ač je kniha inspirována Nekonečným příběhem, Panem prstenů a dalšími fantasy knihami, je svým způsobem originální a neotřelá. Velice dobře se mi četla. Kniha vás přenese svým dějem ze světa lidí do světa pohádek a fantazie. Musím velice ocenit vyjadřování autorky, které by se dalo velice dobře srovnávat s vyjadřováním dospělých autorů. Jazykové prostředky, které byly použity pro líčení, byly velice propracované a jak jsem již zmínila dříve, kam se na ně hrabou někteří dospělí autoři.

Co se mi na knize nelíbilo? Jak jsem již výše zmínila. Došlo k malému neporozumění a nesrovnalostem v dějových liniích. Dívky a chlapec se skvěle doplňovali, ale příběh pacientky v nemocnici se mi zdál v ději naprosto zbytečný, i když jsem se v konci dozvěděla, proč děj doplňoval. Ve skutečnosti se o té pacientce nedozvíte v ději vůbec nic, ale přitom tam má své místo…

Bibliografické údaje:
Orig. název:               La Prophétie des Pierres
Žánr:                          Sci-fi a fantasy - Romány
Rok vydání:               2004, 1. vydání originálu: 2002
Počet stran:                270
Nakladatelství: Albatros
Překlad:                     Kateřina Dejmalová
Autor obálky:            Zdeňka Boušková
Vazba knihy:             vázaná
ISBN:                        80-00-01349-5

2 komentáře :

  1. Moc pěkná recenze :) O knížce jsem do teď neslyšela, ale vypadá dobře :) Když bude příležitost, ráda si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele Ti ji doporučuji, určitě stojí za přečtení :)

      Vymazat