Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

středa

Výchova bez trestů? Je to možné?

Výchova bez trestů
Václav Mertin
Výchova bez trestůV jednom z mých předchozích článků s nadpisem Odměna vs. trest, jste se mohli seznámit s knihou zabývající se problematikou výchovy. Toto je kniha, o které jsem si myslela, že mi doplní obrázek z knihy, o které se zmiňuji výše. Zda moje očekávání splnila, nebo ne se dočtete níže.

O knize: Kniha je určena pro rodiče, vychovatele, učitele a studenty pedagogiky. Její náplní je přivést vychovávajícího na chuť výchově bez trestů. Kniha je rozděleno do 5 částí a každá se zabývá určitou etapou výchovy. Jednotlivé kapitoly jsou monotematické a jsou rozděleny do podkapitol. Když si čtenář pročte obsah, zjistí, že se autor přidržuje zásad výchovy bez trestů do poslední stránky. S autorem jsem hodně sympatizovala do doby, než jsem se pročetla ke kapitole Řešení běžných výchovných problémů – ta mě trošku zklamala.

Co se mi na knize líbilo? Jelikož jsem sama zastáncem výchovy bez tělesných trestů, tak mě kniha zaujala už svým názvem. Když jsem ji otevřela, zjistila jsem, že je psána celkem velkými písmeny. Musím poznamenat, že se mi četla velice dobře. Teorie a názory autora jsou podloženy velice zajímavými příklady, které vám ukáží tu správnou cestu. Pokud se již s nějakým problémem ve výchově setkáte a jste-li člověk,  který nerad trestá a spíše se svou ratolestí vychází po dobrém, mohu vám tuto knihu vřele doporučit.

Co se mi na knize nelíbilo? Musím říci, že i když knihu celkem vyzdvihuji, měla jednu věc, která se mi nelíbila. Přišlo mi, že se autor opakuje a občas nevědomky vyvrátí to, co v předchozí tezi podpořil. Ale jak jsem řekla výše, je jen na samotném čtenáři, jak si dané teze vyloží a co si z knihy odnese. Další důvod, proč snížím hodnocení je to, že se mi špatně četl konec knihy. Příčinou dle mého názoru bylo již zmíněné opakování a umělé protahování knihy.

Moje hodnocení: Knize tentokrát dám 80 %.

Bibliografické údaje:
Žánr:                      Naučná literatura - Rodina
Rok vydání:           2013
Počet stran:            124
Nakladatelství: Wolters Kluwer ČR
Vazba knihy:         brožovaná
ISBN:                    978-80-7478-028-8

0 komentářů :

Okomentovat