Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

úterý

Lidožravý medvěd, nebo vlk? Vše je možné...

18/20

Bílý oheň

Lincoln Child & Douglas Preston

Bílý oheň
Přebal
Rádi byste si přečetli knihu, jež vám nedá spát do té doby, dokud ji nedočtete až do konce? Máte rádi příběhy, které nahánějí husí kůži? Pokud ano, všechny tyto podmínky a ještě mnohem více vám splní přesně tato e-kniha.

Oficiální anotace (zdroj: databazeknih.cz):
Zvláštní agent Pendergast se ocitá v luxusním lyžařském středisku, kam přijel na pomoc své chráněnce Corrii Swansonové, jež se ocitla ve vážných problémech se zákonem. Pendergast se střetává se žhářem, který zapaluje v horském letovisku luxusní milionářská sídla, přičemž v plamenech nalézají smrt rodiny majitelů – a to nikoli náhodou. Současně řeší Corrie záhadu horníků, které před 150 lety zabil medvěd – ale při zkoumání ostatků narazí na skutečnosti, jež mohou zásadním způsobem ohrozit samotnou existenci lyžařského rezortu a tím i výnosný byznys zdejších podnikatelů. Douglas Preston a Lincoln Child ani tentokrát nezklamali a předkládají čtenáři napínavou knihu, která se opět čte jedním dechem a bez přeskakování. 

Již dlouhou dobu jsem si chtěla přečíst knihu z dílny těchto dvou tvůrců, ale měla jsem z četby velký strach, a proto jsem to stále oddalovala. Nakonec jsem se odhodlala a musím říci, že jsem vůbec nelitovala.
E-kniha, již jsem měla v ruce, je již 13. dílem v sérii o agentu Pendergastovi. Dílo bylo v originále (White Faire) vydáno v roce 2013. Knihu v papírové podobě vydalo nakladatelství BB art v roce 2014. V elektronické podobě knihu naleznete na stránkách Palmknihy.cz.

Již na první pohled si mě e-kniha získala nejen úvodním obrázkem, jenž odpovídá obrázku na přebalu papírové knihy. Velice mě však překvapilo to, co se objevilo po vypnutí čtečky (mám nastaveno zobrazení obrázku přebalu). Zobrazil se mi obrázek Sherlocka Holmese, a proto jsem si pokládala otázku, jakou souvislost mezi sebou daná díla mají. Budete se divit, jak velkou. Nečekejte však nějakou lacinou nápodobu knih sira Arthura Conana Doyla.
Když porovnám obrázek přebalu s obsahem knihy a názvem celého díla, musím říci, že jsem hodně dlouho tápala, proč se tak příběh vůbec jmenuje, ale buďte trpěliví, vše se vám včas odhalí. Ani se nenadějete a budete mít zodpovězené všechny vaše otázky. E-knihu vřele doporučuji vaší pozornosti, protože si to zaslouží. Čte se téměř sama, ale o tom si můžete přečíst na následujících řádcích v názoru médií, který je vcelku výstižný.

 Názor médií (zdroj: databazeknih.cz):
 „Spletité vztahy a politika malého města, vražda, víc než sto let staré spiknutí, žhářství a detektiv, který je ztělesněním moderního Sherlocka Holmese – to vše dohromady tvoří úchvatný a napínavý příběh.“ (Associated Press)
„Pozoruhodná zápletka, v níž se najde spojení mezi mnohanásobnými vraždami – z nichž některé se odehrály před více než sto lety – utajený příběh Sherlocka Holmese a setkání Oscara Wildea s Arthurem Conanem Doylem; tahle kniha se čte jedním dechem.“ (*/RT Times/*)
„BÍLÝ OHEŇ je ideální pro čtenáře, který se dosud neseznámil se zvláštním agentem Aloyisiem Pendergastem, jedním z nejpozoruhodnějších detektivů současného thrilleru.“ (Steve Berry).“


Co se týče příběhu, ještě jsem asi nečetla nic takhle napínavého a zároveň plného citu, lásky, ale i nenávisti a dalších podobných emocí. Celý příběh je velice čtivý, ani jsem nevěděla jak a pomalu jsem se při čtení blížila ke konci. Řekla bych, že přesně toto zapříčinila napínavost celého příběhu. Nutí vás číst a číst, dokud nezjistíte, jak to vše bylo.

Během celého čtení se nedočkáte žádného stereotypu. E-kniha obsahuje spoustu zvratů, jež tomuto negativnímu vývoji příběhu zamezuje. Je to e-kniha, která vám vyplní úžasným způsobem volné chvilky a nebudete se u ní ani vteřinku nudit. Autoři v příběhu vytvořili spoustu zajímavých dějových kliček, které vás vodí tak trošku za nos, abyste ihned neodhalili zápletky, jež jsou v příběhu zakódované. Vše napsáno tak luxusně, že se nebudete od čtení moci odtrhnout (stejně jako jsem s tím měla problém já).

Příběh je odvyprávěn v er-formě, jež je obohacena o velké množství dialogů, které v některých případech děj zpomalují (když jsou delší) a v některých děj zrychlují (krátké, rychle po sobě jdoucí). Jedná se o skvělý čtivý příběh, který nesmí uniknout vaší pozornosti.

Kompoziční výstavba příběhu se může jevit celkem náročně, ale není tomu tak. Najdeme zde opět tři základní typy kompozice, a to chronologickou, paralelní a retrospektivní. Chronologicky je vedena každá kapitola jako celek, zároveň však tvoří paralelu (příběh v jedné kapitole směřuje ke Corrie, v druhé k Pendergastovi) a retrospekci můžeme zaznamenat při bádání a vzpomínkách.

Jak je z recenze zřejmé z knihy jsem naprosto unešená a považuji ji za TOP, kterou jsem  zatím ve svém životě četla. Je to naprosto luxusní thriller, který stojí za přečtení.

Pokud si toužíte přečíst tuto e-knihu, která padne do oka všem, kteří milují nejen dvojici autorů, ale zároveň i milovníkům thrillerů, mohu vám ji vřele doporučit. Nesáhnete s ní vedle. Moje subjektivní hodnocení je krásných 100 %. Zároveň smekám svůj pomyslný klobouk před uměním obou autorů. Velice si jejich práce vážím a těším se, až si přečtu další dílo z jejich pera.

Za poskytnutí recenzní e-knihy bych chtěla poděkovat serveru Palmknihy.cz. Pokud vás recenze zaujala, e-knihu si můžete pořídit zde.

Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
Série:                Pendergast (13.)
Originální název:     White Faire
Žánr:                 Literatura světová, Thrillery
Rok vydání:           2014, 1. vydání originálu: 2013
Počet stran:          304
Nakladatelství:       BB art
Překlad:              Jana Pacnerová
Vazba knihy:          vázaná
ISBN:                 978-80-7461-479-8 

10 komentářů :

  1. Moc pěkná recenze a je vidět opravdu velké nadšení z knihy. Zní to velmi lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za Tvůj komentář, knihu Ti mohu vřele doporučit, protože je opravdu úžasná. Věřím, že by se Ti mohla také líbit :)

      Vymazat
  2. Podařená recenze. Od tohoto autorského dua jsem zatím nic nečetla, tak si říkám, zda není čas to napravit :)

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Káťo, děkuji za milý komentář. Myslím si, že se do ní určitě pustit můžeš a věřím, že nebudeš zklamaná. Výčet všech děl z této série najdeš v menu SÉRIE a můžeš se inspirovat. Jedná se o opravdu luxusní počteníčko.

      Vymazat
  3. Pekna recenze, ktera hodne laka si tuto knihu precist:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milou reakci, jež mi udělala radost. V budoucnu se pustím i do dalších dílů.

      Vymazat
  4. Děkuji, že jsi mě na knihu upozornila, zní to vážně super.http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za Tvůj komentář, který mi udělal velkou radost. V brzké době se chystám pustit do dalšího dílu ze série :)

      Vymazat
  5. Kniha vypadá opravdu lákavě, taky jsem zatím nic z této série nečetla. Moc pěkná a vyčerpávající recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za Tvou reakci, tato recenze se psala téměř sama, protože toto dílo je velice povedené. Mohu vřele doporučit :)

      Vymazat