Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

sobota

Případ holasické lásky - Stanislav Češka

58/60
Případ holasické lásky
Stanislav Češka

Milujete detektivky odehrávající se v prostředí středověké Velké Moravy? Již několikrát jsme se mohli s hlavními hrdiny vydat po stopách zločinů, jež se odehrály na tomto historickém území. V knize, již bych vám chtěla prostřednictvím této recenze představit, se sem vydáme již po osmé a odhalujeme spolu se Slavomírem a Erikem nejzáhadnější zločiny.

Kniha Případ holasické lásky vyšla v roce 2016 v nakladatelství MOBA. Jedná se již o osmý díl série nazvané Zločiny na Velké Moravě. Z této série jsem již přečetla a sepsala recenzi knihy Případ forchheimského rádce.

Oficiální anotace (zdroj: cbdb.cz):
Po uzavření míru s Franky se poměry v Moravském království stabilizovaly. Svatopluk chce svou říši zvětšit a jako nástroj hodlá využít šíření křesťanské víry. Prvním cílem má být mocné Vislansko, cesta k němu však vede přes území Holasiců. Když se odtud vrací Slavomír se svými muži, zastaví se na hradišti Podobora, kde byl novým županem jmenován veligradský vladyka Provod. Krátce po Slavomírově příjezdu jsou však nalezeni zavraždění mladí milenci – Provodův mladší syn Křesa a dcera bývalého holasického pána Boreše Heda… “

Tuto knihu jsem si vybrala již podle toho, že jsem četla výše zmíněnou knihu Případ forchheimského rádce a moc mě zaujala. Dalo by se říci, že mě zaujala celkově autorova tvorba jako taková a těšila jsem se, jaká bude tato kniha. Musím říci, že jsem určitě zklamaná nebyla.
Kniha Případ holasické lásky mě zaujala již svou obálkou, na níž se vyskytuje na zeleném pozadí historická relikvie, tentokrát se jedná kus pout, které hrají v tomto románu velkou roli. Dále mě zaujal i název díla, protože jsem se o Holasicích dočetla v Případu forchheimského rádce. Velice zajímavé bylo propojení prvků lásky s prvky smrti a nenávisti.

Příběh mě velice zaujal, protože byl psán čtivým a poutavým způsobem. Autor dokázal propojit hned několik kompozičních postupů a utvořil tak skvostný příběh. Setkáváme se zde s chronologií, ale i paralelami a retrospekcí. Retrospekce je v sérii Zločiny na Velké Moravě krapet hlubší, protože v poznámkách pod čarou se objevují odkazy (vzpomínky) na příhody, odehrávající se v předchozích knihách. Stanislav Češka využil k vyprávění příběhu objektivní er-formy.

Na příběhu se mi velice líbilo, že autor se snažil o historickou věrohodnost a dle úvodního slova je zřejmé, že před samotným psaním prostudoval spoustu knih, historických materiálů a navštěvoval i archiv. V knize se pak můžeme dočkat věrohodných popisů, ale také třeba i historických názvů měst apod. Za toto si autor zaslouží palec nahoru. Jediné, co mě trošku zamrzelo, byla gramatická stránka. Objevila jsem několik pravopisných chyb. Stylistická stránka díla je naopak brilantní.

Kniha si mě naprosto získala a těším se, až si přečtu další díl. Bylo to naprosto skvělé počtení, které jsem si užila. Každé setkání s hlavními protagonisty je pro mě pohlazením po duši, i když zpočátku vše vypadá dost nevinně. Po nějaké době se vše zlomí a šrotovalo mi hlavou, kdo může něco takového udělat. Musím podotknouti, že až do úplného konce jsem nebyla schopná odhalit vraha, autor mě vodil kolem horké kaše. Na konci jsem byla velmi překvapena. Jelikož se mi kniha velice líbila, dostane ode mě krásných 99 %. Mohu ji vřele doporučit každému milovníkovi historických románů a tvorby Stanislava Češky.

Za poskytnutí recenzního výtisku patří velké díky nakladatelství MOBA. Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji pořídit zde.

Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
Série:

   Zločiny na Velké Moravě (8.)

Žánr:
     Detektivky, Literatura česká
Rok vydání: , 1. vydání originálu: 2016
Počet stran:294
Nakladatelství:MOBA (Moravská bastei)
Autor obálky:Martina Černá
Vazba knihy:vázaná
ISBN:978-80-243-7164-1

0 komentářů :

Okomentovat